Rynek Infrastruktury
Największe obawy dotyczą ulicy Grunwaldzkiej i Roosevelta. Na pierwszej montowane są tory i sieć trakcyjna, a w tym tygodniu zostanie ułożona ostatnia warstwa jezdni, po której samochody przejadą w połowie maja. Tramwaje powinny wrócić na ulicę Grunwaldzką 12 maja, jednak tylko na odcinek od ronda Nowaka-Jeziorańskiego do ulicy Budziszyńskiej.
Do Euro nie powstanie trasa tramwajowa do Junikowa, ani dwupasmowa jezdnia. Mają one być gotowe według umowy w grudniu. Ta sama sytuacja dotyczy nowego wiaduktu dla tramwajów i autobusów na wysokości ulicy Smoluchowskiego.
Na ulicy Roosevelta, które rozbudowa jest pierwszym etapem przebudowy Kaponiery, na ukończeniu jest mur oporowy oraz ściana pod ulicą. Rozpoczęto układanie szyn tramwajowych oraz prace przy wielkim elemencie wiaduktu. – Mam nadzieję, że za 48 dni pierwszy etap przebudowy Kaponiery uda się skończyć – mówi dla „Głosu Wielkopolskiego” Dorota Wesołowska z Zarządu Dróg Miejskich.
Budowane są także drogi i ścieżki rowerowe na Chartowie. Harmonogram wszystkich prac jest napięty, a wykonawcy pracują przy niektórych inwestycjach na kilka zmian.